Pasasten sukujuhla ja -kokous pidettiin 26.7.2014 Kuopiossa

27.10.2014

Pasasten viides sukutapaaminen pidettiin lauantaina 26.7.2014 helteisessä Kuopiossa. Paikalla hotelli Iso-Valkeisessa oli noin 170 sukulaista ja suvun ystävää. Tapahtuman aluksi nautittiin lounas, jonka aikana laulava posetiivari Matti Pasanen viihdytti yleisöä iloisella musiikillaan.

Avaussanoissaan sukuseuran varapuheenjohtaja Matti Pasanen toivotti juhlayleisön tervetulleeksi. Emeritusprofessori Seppo Pasasen juhlapuheen aiheena oli ”Sukututkimusta biologin silmin”, missä hän avasi mielenkiintoisia näkökulmia sukututkimukseen sekä kertoi omien sukujuuriensa tutkimisesta.

Tämän jälkeen saimme nauttia suvun taiteilijoiden hienoista musiikkiesityksistä. Aluksi laulaja-posetiivari Matti Pasanen esitti tunnelmallisia lauluja, jonka jälkeen upeaääninen chanson-laulaja Anneli Pasanen esiintyi säestäjänään hanuristi Anssi K Laitinen. Anssi Laitinen säesti ja johti vielä yhteisesti lauletun Kallavesj-laulun.

Kuopion kaupungin tervehdyksen juhlaan toi kaupunginvaltuutettu Minna Reijonen, joka kertoi puheessaan myös omista Pasas-juuristaan. Tämän jälkeen Reijo Pasanen esitteli kotikaupunkiaan Kuopiota ja sen nähtävyyksiä hieman huumorin pilke silmäkulmassaan.

Kahvitauon jälkeen sukujuhlasta lähetettiin liikkeelle seppelepartio, joka vei tervehdyksen Kuopion sankarihaudoille. Sukujuhlan päätteeksi Vapaassa Sanassa kuulimme vielä suvun piiristä mm. musiikkia ja useita suvun edustajien tervehdyksiä sukutapaamiselle. Varsinaisessa sukukokouksessa käsiteltiin sääntöjen määräämät asiat ja valittiin mm. hallitus seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi.

Sukujuhlan yhteyteen järjestetyssä sukututkimuspisteessä saattoi tarkistaa ja antaa tietoja omasta sukuhaarastaan ja myyntipisteessä ostaa sukuseuran tuotteita. Sukujuhlaa kuvaamassa oli Esa Pasanen, jonka juhlasta valmistama video on tilattavissa oheisella tilauslomakkeella:

SUKUJUHLA 2014 -videon tilaus

16.07.2022Pasasten sukujuhla ja sukukokous 2022