Sukututkimus

Sukukirjat on nyt julkaistu ja sukutietojen osalta keskitytään tietojen korjaamisen ja täydentämiseen. Sukukirjan toisen osan koostaminen oli iso työ, eikä virheiltä näin ison tietomäärän osalta voi valitettavasti välttyä: päivämäärissä tulee helposti näppäilyvirheitä, mutta nimissä ja perhetauluissakin voi olla virheitä. Virheitä löytyy niin kirkonkirjoista kuin muistakin lähteistä, ja mitä useammin tiedot kopioidaan, sitä herkemmin virheitä syntyy.

Kerätyt tiedot on tarkoitus julkaista erillisinä korjaislehtisinä sitä mukaa, kun tietoja kertyy. Korjauslehdet toimitetaan sukuseuran jäsenille automaattisesti. Voit lähettää korjaukset ja lisätiedot alla olevalla lomakkeella:

Sukutietojen korjaus ja täydennys

Voit halutessasi toimittaa myös kokonaan uusia tietoja alla olevilla sukutietolomakkeilla. Jos mahdollista, yritä liittää tietosi sukukirjassa mainittuihin henkilöihin ja mainitse taulu, johon tietot liittyvät sekä miten.

Sukutietolomake (sähköinen)

Sukutietolomake (tulostettava versio)

Korjauksia ja sukutietoja voi lähettää myös suoraan sähköpostilla osoitteeseen sukututkimus@pasastensukuseura.fi. Korjattavien tietojen osalta muista mainita taulu, johon korjattava tai lisättävä tieto liittyy, itse korjattava tieto, sekä mielellään myös lähde, kuten perukirja, virkatodistus tai vastaava, jos kyseessä on kaukaisempi sukulainen - muisti kun tuppaa itse kullakin välillä erehtymään. Ristiriitaiset tiedot ovat osaltaan syynä myös sukukirjan virheisiin.

Pasasten sukututkimuksen rekisteriseloste